Пропозиція про надання юридичних послуг – документ, за яким потенційний клієнт складає уявлення про юридичну фірму і від якого часто залежить, чи перейде потенційний клієнт в розряд активних. В багатьох (якщо не в усіх) юридичних фірмах існують свої шаблони і зразки складання подібних документів. І тим не менш кожна нова комерційна пропозиція має бути максимально персоніфікована.
Почніть зі звертання до Вашого потенційного клієнта за ім’ям. Зверніть увагу на правильне написання імені адресата, його посади і повної назви компанії. Це продемонструє Вашу увагу до деталей і персональний підхід.
Для полегшення роботи потенційного клієнта з комерційною пропозицією цей документ має бути добре структурованим, чітким і лаконічним, але при цьому вміщувати доволі великий обсяг даних:
- Інформацію про компанію, починаючи з дати і місця заснування і закінчуючи рейтингами і нагородами. Не варто зловживати перерахуванням численних регалій. Достатньо вказати декілька дійсно значущих і актуальних, бо інформація про проекти юридичної фірми і перелік клієнтів скажуть потенційному клієнту значно більше, ніж місця в рейтингах;
- Досвід роботи фірми в одній або декількох сферах права з переліком клієнтів і показових проектів;
- Короткі відомості про ключових спеціалістів і юристів, які будуть залучені в роботу з клієнтом. Цю інформацію можна доповнити фотографіями, які допоможуть потенційному клієнту побачити, що над проектом працюватимуть конкретні спеціалісти;
- Умови надання юридичних послуг і механізми їх оплати;
- І, звичайно, всі контактні дані.
Включіть в пропозицію інформацію, яка вигідно відрізняє Вашу фірму від багатьох інших – це може бути вказівка сильних сторін фірми, значний досвід роботи в будь-якій сфері, біографії провідних юристів і ключових спеціалістів, переваги роботи, особливі умови, які ви готові надати клієнту.
Використовуйте доступну з відкритих джерел інформацію про потенційного клієнта при складанні пропозиції. Подивіться на документ з боку, очами потенційного клієнта. Намагайтеся зрозуміти, чого саме він очікує від даної комерційної пропозиції. Якщо, наприклад, Ваш потенційний клієнт представник фармацевтичної компанії, включіть в пропозицію досвід роботи Вашої юридичної фірми з іншими фармацевтичними компаніями. Якщо пропозицію адресовано потенційному клієнту з іншої країни, згадайте про досвід роботи з компаніями-представниками тієї ж країни. Якщо Ви заздалегідь знаєте, які саме юридичні послуги і в якій саме сфері потрібні клієнту, додайте перелік успішних і показових проектів Вашої фірми в цій сфері.
Всю інформацію, яку представники юридичної фірми бажають донести до потенційного клієнта, можна розмістити на 5-7 сторінках. Однак, якщо потенційним клієнтом заздалегідь встановлено максимальний обсяг даного документу, то не варто перевищувати його. Зазвичай, пропозиції, складені для окремих міжнародних проектів, дуже об’ємні і містять велику кількість інформації. В таких випадках зміст, який розміщено на початку документа, допоможе представникам потенційного клієнта швидко зорієнтуватися в наданих відомостях. Так, юрисконсульт зможе безпосередньо вивчити розділ про досвід роботи компанії, а фінансовий спеціаліст – інформацію про умови оплати пропонованих послуг.
Перед відправкою комерційної пропозиції попросіть когось із Ваших колег прочитати вже готовий документ. Це дасть можливість з боку оцінити отриманий результат і уникнути елементарних граматичних помилок, які можуть зіпсувати таке важливе перше враження потенційного клієнта. Уважна робота над комерційною пропозицією не гарантує Вам стовідсоткового позитивного результату, але значно підвищує шанси на успішне залучення нового клієнта. Не забувайте, робота над складанням комерційної пропозиції не менш важлива, аніж робота над будь-яким іншим юридичним документом.



